6 maj 2015

Idealne zdrowe śniadanie dla dwojga

Idealne śniadanie dla dwojga, to takie śniadanie, które robisz sobie a zjada je Twoje dziecko :)
Dziś mam dla Was (Ciebie i Twojego dziecka ewentualnie) pomysł na proste śniadanko do zrobienia w 2-3 minutki. 
Dlaczego jest idealne? Przeczytaj!





Jogurt naturalny

Potrzebny Ci będzie przede wszystkim jogurt naturalny. Dbajmy o dobre nawyki żywieniowe naszych maluchów, smak owoców jogurtowi możemy nadać sami! 
Jogurt naturalny powinien zawierać tylko dwa składniki: mleko i żywe kultury bakterii. Jeśli chcesz znaleźć idealny dla siebie jogurt polecam do poczytania  porównanie jogurtów naturalnych.  Świetne zestawienie napisane przez Anię, na prawdę polecam!

Dlaczego warto jeść jogurt?
Jogurt jest dobrym źródłem wapnia, białka, witaminy A i B oraz  innych składników mineralnych jak fosfor, potas jod, cynk. Jest lekkostrawny, usprawnia perystaltykę jelit i korzystnie wpływa na florę bakteryjną przewodu pokarmowego. Wzmacnia odporność organizmu.


Owoce


Drugim potrzebnym składnikiem są owoce. Ja wybrałam dzisiaj truskawki, ale tak na prawdę może to być wszystko, jak kiwi, jabłko, gruszka, mandarynki czy jagody. Opcji jest wiele! Zadbaj tylko o to, żeby były ze sprawdzonych (ekologicznych) upraw, niezanieczyszczone szkodliwymi substancjami oraz metalami ciężkimi. Najlepiej jeść surowe, świeżo umyte i od razu po przygotowaniu.

Dlaczego warto jeść owoce?
Owoce są źródłem witamin i składników mineralnych (jak potas) oraz błonnika. Mają dużo witaminy C, która jest potrzebna do wchłaniania żelaza. Różne owoce mają różne wartości odżywcze, dlatego ważna jest różnorodność. Suszone owoce również mają bardzo dużo wartości, ale nie wszystkie małe dzieci poradzą sobie z ich pogryzieniem.


Produkty zbożowe



Jako trzeci składnik dodaj do posiłku zboża. My wybraliśmy dziś płatki ryżowe, bo szybko się je przygotowuje i nie zawierają glutenu, którego przynajmniej na razie Boryskowi jeść nie wolno. Bezglutenowcy nie mogą spożywać pszenicy (także orkiszu), jęczmienia, żyta i zwykłego owsa (może być zanieczyszczony glutenem), a także wszystkich produktów pochodzących z tych zbóż.

Dlaczego warto jeść produkty zbożowe?
Cechuąj się wysoką zawartością białka, fosforu, cynku, krzemu, fluoru, wapnia, potasu i witamin z grupy B. Są bogate w błonnik. Najlepsze są pełne ziarna zbóż, ale ich produkty również są wartościowe. Różne zboża są bogate w różne witaminy. 




7 komentarzy:

  1. Fajny pomysł na na lekkie śniadanko ale poczekamy na swoje owoce :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Puki co można dodać swojego soku :)

      Usuń
  2. Ja ostatnio zaczęłam bawić się w ogrodnika i zasadziłam trawę (dla Nelsona), kiełki rzodkiewki, rzeżuchę i szczypiorek. Jeśli nie uśmiercę ich po tygodniu - jest nadzieja na powiększenie mojego balkonowego ogródka :-) to super sprawa, bo wtedy mam pewność, że jem rzeczy zdrowe, nienawożone nie wiadomo czym i nie modyfikowane w jakikolwiek sposób. Rewelacyjnym deserkiem jest mus z kaszy jaglanej z granatem albo "chipsy" domowej roboty z jarmużu. Zawierają dużo witaminy C i K. Studia w sumie odzwyczaiły mnie od jedzenia śniadań z powodu braku czasu, jednak jak tylko znajduję chwilę to majstruję na szybko koktajle owocowo-warzywne. Jak masz jakieś fajne propozycje owocowe to podeślij, będę wdzięczna za odrobinę inspiracji bo ostatnio moja wyobraźnia sobie odpoczywa i tylko co jakiś czas odświeżam stare pomysły.
    Fajny artykuł, świetnie się czyta Twojego bloga, więc nie przestawaj i nie zwalniaj tempa :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwielbiam jeszcze połączenie kiwi, banana, i borówki amerykańskiej polane cytryną i posypane cukrem :)
      Może tak źle nie będzie... Ja uśmiercam wszystko, a Dominik ratuje :D
      Powiem Ci szczerze, że nigdy jarmużu nie jadłam. Jak zrobisz to musisz mnie poczęstować!

      Usuń
    2. Posypane cukrem? Owoce zawsze spoko, mogę jeść godzinaaaaami! Ale cukier to dla mnie w tej chwili małe morderstwo smaku bo od roku nie używam go wcale i prawie wcale soli. Uwielbiam jeszcze połączenie jogurtu naturalnego z jabłkiem i cynamonem. Przy odpowiednich proporcjach robi się z tego fajny, gęsty deser. Chipsy z jarmużu spróbuję zrobić w weekend - jak wyjdą dobre to od razu do Was lecę :-)

      Usuń
    3. Zamiast cukru możesz użyć miodu lub stevi, w zasadzie chodzi mi o jakiś słodzik. Ja lubię niezbyt dojrzałe banany i w takim połączeniu byłoby to zbyt kwaśne. Można również użyć rodzynek, żeby było słodsze, ale to już nie to samo. Zresztą nie przepadam za suszonymi owocami. Co kto lubi. Ja używam, ale staram się nie nadużywać. Sól muszę przyznać, że uwielbiam :) W niedużych ilościach jest nawet potrzebna. Grunt to nie przesadzać.
      Nie mogę się doczekać :)

      Usuń
  3. Ja uwielbiam z płatkami owsianymi i suszonymi owocami. Wera

    OdpowiedzUsuń