7 mar 2015

Zainwestuj w zdrowie - kup kulki gejszy!

Ogromna liczba kobiet w różnym wieku doświadcza mniejszych lub większych problemów związanych z osłabieniem mięśni Kegla i dna miednicy. Można temu zapobiec, a łatwiej zapobiegać niż leczyć. Jeśli do tej pory nigdy o tym nie czytałaś, to poświęć kilka minut, bo ten czas pozwoli Ci zachować lata komfortu i zdrowia.


Jak już wspominałam  o faktach dotyczących zaburzeń statyki narządów rodnych i o problemie nietrzymania moczu, tak dziś chciałabym napisać o tym coś więcej. Chciałabym również napisać o możliwościach profilaktyki nie tylko dla kobiet po porodach.




Co Ci grozi?

1. Wysiłkowe nietrzymanie moczu - inkontynencja
Jest to jedna z najczęstszych dolegliwości. Szacuje się, że dotyka co 4 kobietę po 40 roku życia. 

2. Zaburzona statyka narządów rodnych
Również ok 25% kobiet doświadcza obniżenia narządów rodnych. 

3. Wypadanie narządów
Nieleczone osłabienie mięśni dna miednicy może skutkować jej wypadaniem.

4. Cewka moczowa ustawiona pod złym kątem
Oprócz niekontrolowanego oddawania moczy, może być on oddawany w zbyt skąpej ilości. Zaleganie go może powodować częste zapalenie pęcherza.

5. Pochwa jest zbyt luźna
Często po porodzie siłami natury pochwa staje się rozciągnięta i zbyt luźna. Dotyczy to również kobiet w okresie menopauzalnym kiedy skóra staje się wiotka. Oprócz braku satysfakcji seksualnej może to skutkować wysychaniem śluzówki, a to z kolei sprzyja infekcjom.




Co zwiększa ryzyko występowania powyższych dolegliwości?

1. Poród oraz duży wysiłek fizyczny po porodzie (również po cc)
2. Otyłość
3. Ciężka praca fizyczna
4. Częste zaparcia
5. Wiek. Z menopauzą łączą się niedobory żeńskich hormonów (dlatego terapia hormonalna jest bardzo ważna) oraz zanik włókien kolagenowych.
6. Osłabienie mięśni


Profilaktyka - co możesz dla siebie zrobić?

Przede wszystkim możesz zacząć ćwiczyć mięśnie dna miednicy (mięśnie Kegla). Najprostszym i bardzo skutecznym sposobem jest ćwiczenie stosując kulki gejszy. 
Jeśli jesteś w okresie przekwitania, to możesz sobie również pomóc dbając o odpowiedni poziom hormonów stosując terapię zastępczą.


Leczenie

Sposób leczenia jest jak najbardziej indywidualny i zależy od przypadku. Niestety przy większych dolegliwościach najczęściej konieczne jest leczenie operacyjne. Może to być również leczenie nieablacyjne - laserowe.
W mniej zaawansowanych przypadkach może wystarczyć systematyczne wykonywanie ćwiczeń.


Niepokojące objawy

Objawy nie od początku są jednoznaczne. Łatwo je przeoczyć. Jeśli pojawiają się u Ciebie, to powinno Cię to zaniepokoić.
Do pierwszych objawów należą: uczucie ucisku oraz parcia, bóle w okolicy lędźwiowo-krzyżowej oraz w okolicy pachwin, bóle podczas stosunku, trudności w oddawaniu moczu albo wysiłkowe nietrzymanie moczu (np. w czasie kichania).
Później mogą pojawić się również: mimowolne oddawanie moczu, zaparcia, infekcje pochwy, upławy, problemy podczas chodzenia.


Jak ćwiczyć?

Można ćwiczyć zawsze i wszędzie, zaciskając i rozluźniając je naprzemiennie. Ćwiczenia należy wykonywać regularnie, np. raz dziennie po 15 minut. Można je wykonywać w trakcie innych czynności, a intensywność stopniowo zwiększać. Wygodnym rozwiązaniem dodatkowo zwiększającym efekty ćwiczeń jest zainwestowanie w dobre kulki gejszy, z którymi tak na prawdę możemy się nie rozstawać, a mięśnie same ćwiczą podczas chodzenia. 


Jakie kulki kupić?

Przed zakupem kulek warto zwrócić uwagę na to, żeby były dobre a nie byle jakie. Przede wszystkim postaw na jakość. Można również poszukać na forach, poczytać opinie na temat różnych produktów. Wiedz, że kulki kulkom nierówne. I bynajmniej nie chodzi tu o sam ich wygląd, ale i o wykonanie. Jedne ładnie i starannie wykończone, inne zaś krzyczące "Made in China". Wierz mi, warto wydać więcej, by mieć lepsze.

Zwróć uwagę na:
1. Tworzywo
Powinno być bezzapachowe i antyalergiczne. Wykonanie nie powinno budzić zastrzeżeń.
Dobrym materiałem jest sylikon medyczny.
Ważne jest również to z czego wykonany jest sznureczek. Jest on potrzebny do wygodnego wyciągania kulek. Warto wybrać takie kulki przy których sznureczek jest zrobiony z materiału, który łatwo się myje i który nie chłonie. Sznureczek materiałowy jest idealnym miejscem do rozwoju bakterii. Sznureczek może być wykonany z sylikonu medycznego i jest to optymalne rozwiązanie.
3. Łatwość aplikacji
Niektóre kulki mają bardziej anatomiczny kształt, pierwsza kulka jest zazwyczaj bardziej spłaszczona. Zdecydowanie ułatwia to aplikację.
4. Hałas
Jako, że kulki można nosić praktycznie cały czas i wszędzie zwróć uwagę czy nie będą głośne. Niekomfortowym byłoby ciągłe zastanawianie się czy przypadkiem nikt ich  nie słyszy.
5. Waga
Dobre kulki na początek ważą od 80 do 100 gram. Taka waga zapewni, że Twoje mięśnie je odczują
6. Rozmiar 
Rozmiar kulek również ma znaczenie. Standardowe kulki dobre do ćwiczeń mają 36 mm średnicy. Taki rozmiar pozwala utrzymać je w środku podczas chodzenia.
Jedna czy dwie?
Większość kobiet preferuje dwie kulki. Jeśli jesteś bardzo drobnej budowy ciała, masz tyłozgięcie macicy lub obniżoną macicę zacznij od kulki pojedynczej. 

Co do rozmiaru i wagi, to zasada jest taka, że im kulki mniejsze i cięższe tym trudniej jest je utrzymać na miejscu. Wraz z lepszą pracą mięśni warto zwiększyć poziom trudności ćwiczeń.

Adres zdjęcia tytułowego

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz